zz

Alla inlägg under mars 2012

<33

Av zz - 31 mars 2012 16:34

Kom tilll stallet kl. 09:18 idag

.

Där fick vi veta att det inte var ngn ridning idag utan att den skulle vara i morgon i stället.

Och man får rida sin sköthäst en gång i månaden och efter som att det var ssta dagen i mars idag så

red jag Roddan nu. Så det blev ju ridning iaf.

Red tsm med min mamma och en tjej i min grupp :)))

Det gick super! utom att man inte kunde stänga paddocken efter som att jag och Roddan gjort sönder plankan  .

Sedan red vi barbacka till hagen <33


Sedan hade vi det super skojjigt... Började med en liten fika i solen.

Sedan mockade jag och en till tejej paddocken och två boxar, sopade hela lilla stallet och krattade gårdsplanen.

Jaa... sedan var vi bara där lite och på vägen hem så stannede vi till vid Börjes "Häst affär"

Där hittade jag en snygg grimma som jag köpte till Roddan köpte också en liten namnbricka, grimskaft och blått nosludd :)


Grimma.....

 


Grimskaft....

 


Nosludd....

 


Namn bricka....

 


Allt ihopsatt...      Ganska suddig

 


Älskade spännena på grimman <33

 


Japp då blir det ridning imon också!

Av zz - 30 mars 2012 19:56

Jaa.. nu är jag hemma och har packat upp allt och så.

Det är ganska skönt att vara hemma.

 I morgon så ska jag till stallet igen och ta han om Roddan.

Har kollat på en öiten grimma till henne som jag kanske ska köpa... "om den finns i hennes storlek"

Denna kollade jag på.....

   

Vilken färg på nosludd? Blå lr svart??


Bloggar mer imon efter ridningen och Roddan!

Nu ska jag kolla på Let's dance

Av zz - 30 mars 2012 19:46

Av zz - 30 mars 2012 14:26

Hej hej! Nu är jag i Sverige efter att ha varit i NOrge en vecka.Har varit super skojj men det skall bli skönt att komma hem.Imon är det ridning och roddan dag!!

Av zz - 30 mars 2012 14:26

Hej hej! Nu är jag i Sverige efter att ha varit i NOrge en vecka.Har varit super skojj men det skall bli skönt att komma hem.Imon är det ridning och roddan dag!!

...

Av zz - 24 mars 2012 16:13

hej hej! Bloggade från mobilen igår så det blev lite konstig text men man såg nog vad det stog iaf.

Jaa... jag kom etta i en liten tävling så här är en liten bild på vad jag vann...

 


Lite suddig men...


Jao och idag så var jag i stallet. "Kom dit kl. 09:00"

Fick rida Roddis som var riktigt pigg och glad idag!

Jo.. vi red ut men vi skrittade och travade lite i paddocken först och jag travade runt lite.

sedan skulle en tjej typ stänga för paddocken med en jaa typ låång planka.Och då tappade hon taget så att den svängde ut inåt paddocken och det var ju varken jag eller Roddan beredda på så vi brakade rakt in i den så hela plankan knäcktes.

"Varken jag eller häst blev skadad iaf"

En lite sne bild på Roddan.

 


Nu är jag inte skötare på Saga längre :'(  Bytte till Roddan men det är jag ganska nöjd med :)

.

Av zz - 23 mars 2012 21:52

Hejsan hejsan!! Idag har jag varit i stallet från kkockan ett tilll klockan nio.Är super trött nu så de blir nt så långt inlägg Aja det var ju en liten tävling idag.... Jag och Roddan "hästen" kom på typsjunde plats i kombi tävlingen och ......... Etta i 2 gång!!!! Skriver mer imon för nu orkar jag nt mer

...

Av zz - 22 mars 2012 19:21

Skall till stallet imon... det ska vara en liten tävling "egentligen för de som typ ska börja tävla på de riktiga tävlingarna med jag fick vara med..."

Jag stall vara med i  två gång  och kombi "kombination" aja två gång är ju som de låter så två gångarter

jag valde skritt och trav för de var de som fungerade bäst på Roddan i söndags!

Och kombi var typ att man skulle hoppa ngra hinder några dressyr övningar och några gångarter så.... jaa det ska bli kul att testa :)


Håll tummarna för mig att jag iaf lyckas få Roddan att springa liiite!  " Hon är seeg" "inte om hon har en duuuktig ryttare på sig men jaa när jag red henne så sparang hon bara i traven... töltade i sniiiiiiigel fart"



                                                  
         

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

??
 Spöregn
 Ösregn

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards